Inför flytten...

På torsdag nästa vecka ska jag och min pojkvän flytta ihop. Just nu känns det ingenting men det har känts både nervöst och pirrigt! Det är lite nervöst för att
  1. man flyttar hemifrån och får klara sig helt på egen hand.
  2. Hur lång tid tar det innan jag och Adam börjar gå varandra på nerverna??
Ingen mamma som tar hand om en och lagar mat och tvättar och diskar och hjälper en med räkningarna. Visserligen ska jag bara flytta två kilometer så det är bara att cykla/köra/gå hem så finns mamma där! :D Och sen är vi ju två och vi får hjälpa varandra helt enkelt. Jag tror jag har lärt mig tvätta nu och jag har snappat upp en del när det gäller matlagning. Jag har iallafall fått lite tips men jag har inte provat dom på riktigt än.. Vi får se hur det går. Det värsta blir att hitta rolig mat att laga som även Adam tycker om. Han råkar vara extremt kräsen! Det ska vara brunsås, kött och päror för hans del. Ingen sallad, ingen annan rolig sås, ingen pasta, ingen lök... Pust!

Men det ska bli himla roligt detta! ^_^ Ska bli mysigt att få dela en lägenhet med Adam. Roligt att han vill flytta ihop med mig sådär bara. Vi har ju "bara" varit ihop 1 år och 2 månader.
Vi har det mesta fixat också. Möbler, köksartiklar, strykjärn. :P
Vi behöver: strykbräda, tv-bänk, stereo-bänk, dator.. Hehe, sen har vi nog allt! På ett ungefär.

Jag är inne i någon sorts "det är inte lönt att städa innan flytten"-bubbla! Så det är jättestökigt här nu! Hade tänkt börja packa idag också. Men det verkar inte bli så... Vi får se sen. Först ska jag kolla på top model kl 16. Och klockan 18 är det prisutdelning för skyttet i Våxtorp. Får se om jag orkar packa när jag kommer hem ikväll.
Snart har det väl gått en vecka utan att jag packat någonting!

Fridens Liljor // Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0