Småland

Ikväll kom vi hem från farmor och farfar. Det har varit en bra helg. Mycket godis har det blivit som vanligt! ^_^ Får alltid massor av godis och snacks när vi är hos dom. Inte blev det bättre av att vi stannade till vid gräddbullsfabriken i Strömsnäs (på Adams initiativ så klart) och där finns en shop med gräddbullar så klart och med massor av godis. Och så var vi ju på våxtorps marknad innan vi körde och där köpte jag marknadsgodis. Bara massa godis! :D

Vi har splat kort, vilket vi också alltid gör hos farmor och farfar. Gin & Rumny spelar vi då. Försökte lära Adam och han blv bra på det. Handlar visserligen mycket om tur med korten men även lite hjärngympa med. Jag vann sista rundan! B)

Det har varit fint väder i helgen! Det tycker vi om. Igår var vi ute i skogen och plockade kantareller. Har jag int gjort på flera år! Det blev några liter. Skönt var det att komma ut i skogen. Det var inte lika kul att rensa svamparna sen efteråt men det är smällar man får ta. Fick med mig lite hem som jag stoppade i frysen. Får bli till lite mackor eller något senare i höst.

Just nu är jag väldigt trött. Vet inte riktigt varför. Känner nästan som att jag är på väg att bli sjuk. :/ Adam är och repar i Halmstad med bandet så det är tråkigt här hemma ensam. Nu tutad någon utanför! Det tycker jag om! Det är många som tutar när dom kör förbi på vägen. Lite festligt. Imorgon väntar ännu en arbetslös dag. Börjar bli tråkigt nu. Men jag har en del ställen jag tänker gå till och söka jobb. Kanske ska börja med det redan imorgon! :) Har skaffat mig en skrivare nu så jag ska skriva ut lite personliga brev att ha med mig.

Nu ska jag nog kolla lite på tv.

Fridens liljor // Alex

Kommentarer
Postat av: liindblaads

ahh smart där alex :)

2010-09-20 @ 21:01:46
URL: http://liindblaads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0