En fantastisk konsertdag!

Vilken dag det blev igår! Vi körde ju kl 2 och var i Lund vid... jag minns inte med mellan 3 och halv 4 måste det varit. Vi parkerade och skulle gå till skivbutiken som Sabaton skulle sitta vid och signera men vi gick åt helt fel håll och fick ta buss ut till ett köpcenter som butiken låg i. Men till slut så kom vi ju fram och var i god tid.

Frida får sin armehjälm signerad av Jocke. Sångaren. Han var sjuk sist hon var på signering med dom så de andra hade redan signerat den.

Adam fick sin tatuering signerad! Hans Sabaton-S! De sa att det var den snyggaste Sabatontatueringen de sett! Lite kul att höra!

Sen när vi hade signeringen överstökad så åt vi på köpcentert. God mat fick vi. Sen var det bara att hitta tillbaka till bilen. Vi fick ta bussen tillbaka till centrum och sen gå tillbaka till bilen därifrån för vi mindes hur vi hade gått. Sen ställde vi in gps:n på mejeriet så det gick snabbt att köra dit. Vi stod i kö utanför en timme och det var ganska mycket folk fframför oss ändå. Vi hade ju en biljett över och försökte sälja den.

Haha! Snygg skyllt va? Vi sänkte det till 200 sen och jag skrev Adams nummer på den och satte den bredvid kön. När Steelwing hade börjat spela så ringde någon så vi fick faktiskt sålt den!

När vi stod i kön kom Kevin, Robin och Johan också. Mn jag har ingen bild på dom från igår..  Sen shoppade vi lite merchandise och folk köpte dricka. Jag körde ju så det blev gott vatten till mig! Kvart i nio började Steelwing. Jag tycker inte dom är så bra. Sen var det Alestorms tur! Det var riktigt bra! Jag och Frida höll oss framme vid scenen och råkade hamna i moshpiten några gånger men jag springer ut ur den så fort som möjligt! X) Är ju lite klent byggd, jag kanske går sönder. :D

Alestorm!

Sen var det Sabatons tur då. Det blev ett himla tryck såklart men det var jobbigare än vanligt. Hamnade helt fel och sen blev jag knuffad bakåt från Adam och fick armarna fastklämda neråt medans jag hade en killes arm mot halsen så jag fick inte luft. Riktigt obehagligt faktiskt. Och Adam fick panik för han trodde jag hade trillat eftersom jag försvann. Så vi gick ut och köpte dricka och missade ett par låtan men vi var så skärrade. Mn sen kollade vi på håll resten av konserten. Det var för övrigt en bra spelning!

Efter spelning sprang jag ut till garderoben för att försöka slippa kön som uppstår. Då sprang jag på sångaren i Alestorm och fick hans autograf och en bild! Mysigt!

Helt svettig och äcklig var jag! Haha!

Efter konsterten så åkte vi hem till Meindert. Det är en av våra kollegor och han hade lite grabbkväll med killarna på jobbet. Det var faktiskt mycket trevligt att hälsa på där lite. Men sen blev klockan två och vi ville hem. Vi var hemma klockan tre.

Här är mitt linne jag köpte igår!

Hihi!! :D


Kommentarer
Postat av: Freida

Fasen va metal du ser ut på den nedersta bilden! :D Gillart! \,,/

2010-10-30 @ 15:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0