En till mössa!

Jag glömde nämna att jag har virkat en del på Adams mössa idag. Jag provade ett annat mönster med stolpar. Mycket lättare och det går mycket snabbare med stolpar. Men! Jag ville ju att jag och Adam ska ha likadana mössor så jag valdde samma mönster till slut. Jag har fått en beställning på en mössa (från Frida) så jag får se till att göra färdigt Adams ganska snabbt. Vill ju göra färdigt Fridas snabbt efter att jag fått garnet till hennes mössa. Hon ville ha svart och grön randig! Det blir bra! ^_^

Adams mössa so far!



Jag gjorde min mössa med en 6 mm-nål men Adams gör jag med 8 mm-nål. Så den blir lite större och mysigare! ^_^ Garnet är 9 mm så det blir lite tajtare ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0