Snart höst..

Nu har jag varit ute och gått i ca tre kvart. Det var jätteskönt! Gjorde det för att jag mår ofta illa när jag sitter här inne i lägenheten och ser på tv. Behöver frisk luft!
Jag tycker mycket om den här årstiden. Man märker hur luften blir mycket friskare och att det börjar gå mot höst. Jag mår så bra under de här månaderna. Psykiskt iallfall. Jag får en helt annan känsla i kroppen. Känner mig mer hemma men för även fler drömmar och längar mer efter äventyr! På torsdag har jag och mamma funderat på att åka till Liseberg. Hoppas verkligen det blir av!
Det blåser mycket nu. Det är lite mysigt på kvällarna när det börjar bli mörkt. Man sitter inne och gosar ner sig under ett täck eller en filt, släcker alla lampor och tänder massa ljus, värmer lite te ller varm choklad och ser en film. Såå mysigt! Och nu när sommaren är slut och vädret blir lit sämre får man bättre anledning att sitta inomhus. Det blir roligare att baka och att virka!

Jag har längtat efter hösten ett tag och har redan virkat en mössa till mig själv! ^_^ Jag använde mönstret till os-mössan. Tyckte den såg mysig ut!



Den blev mysig också! Det är lite för varm ute fortfarande för att ha den på sig men jag brukar ha den inomhus när jag är lite frusen.



Jag tyckte det var lite kul att ha mitt namn i pannan! :D För en tillbaka till de små toppluvorna med sitt namn man hade när man var liten. ^_^

Jag ska göra en till Adam med. Men han ville ha en svart. Så klart! :D

Fridens liljor // Alex



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0