Bakar och småstädar! ^_^

Ghaa!! Det praslar ovanför mig! En mus klättrar ovanför vårt tak! Men det var inte alls det jag tänkte skriva om. Det är så att jag håller på att baka! ^_^ Jag provar ett recept på en chokladtårta (devil's food cake) och om det blir bra ska jag göra en till till fikan på jobbet på fredag. Eftersom jag fyller år då! just nu låter jag tårtbottnen svalna. Tog nyss ut den från ugnen. Det var meningen att man skulle ha två springformar och göra två bottnar, men jag tyckte det var så dyrt med sånna på maxi (99kr) så jag köpte bara en och gjorde en stor som jag ska dela på. Men med all smet i formen på en gång ville den inte stelna så snabbt som den skulle. Så den blir nog lite kladdig när jag skär i den. Vi får se! under tiden går jag omkring och småstädar lite här och var i lägenheten. Vi har alltid sån rör så det tar sån tid att städa! Så jag tar lite i taget. Lite varje dag. :)

På fredag är det min födelsedag ja. Perfekt att fylla år på en fredag!! ..kan man tycka. Men jag ska inte fira så drastiskt då utan ta det mycket lungt för på lördag blir det kalas! 52 pers kommer till maten och sen några till efteråt. Ska bli kul! Men det blir att fixa med det hela dagen och sen under festen har jag väl fullt upp med att hinna prata med alla, ha kul, hålla lite kontroll på läget, skåla, pust! Jag kommer nog ta det lite lungt med drickan till kl tolv och sen släppa loss med de sista som stannar länge! Det blir bra!

Nu ska jag städa lite till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0