Chokladmuffins...

Igår gjorde jag chokladmuffins. Mest för att jag var sugen på att skapa något, vilket oftast är anledningen till att jag bakar, och jag hade bara ingredienser till att göra muffins. Och jag är inte så glad i muffins så jag gjorde med choklad smak för dom är goda! I alla fall så blev dom jättegoda! Helt utsökta! Så... idag tog dom slut. Men jag ville ha mer.. Så jag gjorde nya! :D Och dom blev precis lika goda! Hehe! Jag åt två. Sen stoppade jag resten i en burk, så att dom skulle vara skyddade från mig på något vis! Men en fick inte plats. Så jag åt den med.

Jag har inte bara bakat och ätit bakelser idag. Jag har också varit duktig! Har tvättat fyra laddningar tvätt. För det behövdes! Skönt att ha massa mysiga nytvättade kläder nu! ^_^
Och resten av dagen hade jag tänkt ägna åt att få lite mer ordning i lägenheten. För imorgon åker jag och Adam med pappa till mina farföräldrar i Lindås. Som ligger i Emmaboda. Ska bli trevligt. det var längesedan jag var hos dom nu. Det blir inte så ofta för de bor tjugo mil bort och om det ska kännas lönt får det bli över hela helgen, och vi har så mycket för oss nu för tiden! Det är synd. Får bli bättre på att planera våra helger nu. Adam har bara träffat dom en gång så det är på tiden nu. 

Imorgon på förmiddagen ska jag till Våxtorps marknad. Dels för att jag aldrig missar den och dels för att jag ska stå där med tupperware och ragga värdinnor. ;) Det blir bra.



Mina muffins! Smasken! ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0